Clawien
Barsawia Team - Mapper
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: Wto 13:20, 13 Sty 2009 Temat postu: [LUA] Funkcje |
|
Parę słów przypomnienia
Budowa:
Zawsze tym zaczynamy skrypt
Kod: | function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)
if item.uid == 11111 then |
Jakaś tam przykładowa funkcja
Kod: | doPlayerAddMana(cid,100)
doPlayerAddHealth(cid,100) |
Tym kończymy
Kod: | else
return 0
end
return 1
end |
Skrypt w całości
Kod: | function onUse(cid, item, frompos, item2, topos)
if item.uid == 11111 then
doPlayerAddMana(cid,100)
doPlayerAddHealth(cid,100)
else
return 0
end
return 1
end |
Krótkie objaśnienie co i jak:
function onUse(cid, item, frompos, item2, topos) - Rozpoczyna Skrypt
if item.uid == 11111 then - ID skryptu, w tym wypadku 111111
doPlayerAddMana(cid,100) - Funkcja którą sobie wybrałem
doPlayerAddHealth(cid,100) - Funkcja którą sobie wybrałem
else
return 0
end
return 1
end - Koniec skryptu
Lista funkcji i ich objaśnieniem:
LISTA "do"
doPlayerAddItem(cid,2160,1) - Daje przedmiot graczowi
doPlayerAddSkillTry(cid,0,50) - dodaje skill graczowi (na końcu poradnika lista skilli)
doChangeTypeItem(item.uid,item.type-1) - Zmiana typu itemu
doCreateItem(2160,10,{x=100, y=100, z=7}) - Tworzenie itemu
doDecayItem(item.uid) - odnosi sie do rozkladu itemu, sadze ze do rozkladu ciala nie jestem pewny
doPlayerAddMana(cid,100) - Dodaje manę graczowi
doPlayerAddHealth(cid,100) - Dodaje hp graczowi (nie maksymalna ilośćHP!)
doPlayerRemoveMoney(cid,100) - Odejmuje wybraną ilość GP z bp gracza
doPlayerFeed(cid,10) - gracz dostaje feeda
doPlayerSetMasterPos(cid,{x=100, y=100, z=7}) - Zmienia temple gracza na wybrane przez ciebie! (zamiast x,y,z napisać nowe temple!
doPlayerRemoveItem(cid,2160,10) - Zabiera przedmiot graczowi
doPlayerSay(cid,"Thanks, Hipek xD za poradnik ",1) - Gracz mówi wybrane wyrazy (napisać te wyrazy zamiast tego na żółto)
doPlayerSendCancel(cid,"Już wykonałeśquest ") - Graczowi wyświetla się tekst na ekranie (napisać te wyrazy zamiast tego na żółto)
doPlayerSendTextMessage(cid,22,"LOL, graczu co znowu?") - Zdanie wypowiedziane do gracza (napisać te wyrazy zamiast tego na żółto)
doSetItemActionId(item2.uid,1500) - Zmienia Action ID przedmiotu
doPlayerSetVocation(cid,1) - Zmienia Profesje gracza
doRemoveItem(item.uid,1) - Usuwa przedmiot
doSendMagicEffect({x=100, y=100, z=7},1 - Efekty specjalne
doSendAnimatedText({x=100, y=100, z=7},"text",180) - puszcza animowany tekst w wybranym kolorze
doTransformItem(item.uid,2272) - Modyfikuje przedmiot
doShowTextWindow(item.uid,0,1) - Coś jak prywatna wiadomość
doSummonCreature("Demon",{x=100, y=100, z=1}) - Tworzy potworka w wybranym przez ciebie miejscu
doSetItemSpecialDescription(item.uid,"text") - Specjalny opis przedmiotu
setPlayerStorageValue(cid,1500,1) - Dodawanie Value
doTeleportThing(cid,{x=100, y=100, z=7}) - Teleportuje do wybranego przez ciebie miejsca
LISTA "get"
getPlayerAccess(cid) - Zmienia "acces" gracza
getItemRWInfo(item.uid) - Daje item info
getPlayerGuildId(cid) - Dodaje/zmienia gildie gracza
getPlayerFood(cid) - Dodaje graczowi najedzenie
getPlayerMana(cid) - Dodaje MP graczowi
getPlayerHealth(cid) - Dodaje HP gracza
getPlayerMasterPos(cid) - Zmienia temple gracza
getPlayerLevel(cid) - Dodaje LVL graczowi
getItemName(1200) - id przedmiotu
getPlayerMagLevel(cid) - Dodaje MLVL graczowi
getPlayerName(cid) - Zmienia Nick (chyba)
getTilePzInfo(topos) - robi pz locked/pz unlocked
getPlayerPosition(cid) - Pozycja gracza
getPlayerSkill(cid,0) - Skill gracza
getThingfromPos(topos) - zmienia współrzędne
getPlayerVocation(cid) - Daje profesje graczowi
getPlayerStorageValue(cid,1234) - Dodaje Value
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Clawien dnia Wto 13:22, 13 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|