Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
vortexo
Vip
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:11, 23 Gru 2008 Temat postu: [XML] robienie potworow |
|
Krok 1: Przejdz w do folderu monsters w ots/data
Krok 2: Skopiuj jakiegos potwora, wklej i otwòrz.
Zobaczysz cos takiego:
Kod: |
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<monster name="Demon" nameDescription="a demon" race="fire" experience="6000" speed="310" manacost="10000">
<health now="8200" max="8200"/>
<look type="35" corpse="5995"/>
<targetchange interval="5000" chance="8"/>
<strategy attack="100" defense="0"/>
<flags>
<flag summonable="0"/>
<flag attackable="1"/>
<flag hostile="1"/>
<flag illusionable="0"/>
<flag convinceable="0"/>
<flag pushable="0"/>
<flag canpushitems="1"/>
<flag canpushcreatures="1"/>
<flag targetdistance="1"/>
<flag staticattack="90"/>
<flag runonhealth="0"/>
</flags>
<attacks>
<attack name="melee" interval="2000" skill="105" attack="100"/>
<attack name="manadrain" interval="2000" chance="13" range="7" min="0" max="-110">
<attribute key="shootEffect" value="suddendeath"/>
</attack>
<attack name="fire" interval="1000" chance="15" range="7" radius="7" target="1" min="-150" max="-250">
<attribute key="shootEffect" value="fire"/>
<attribute key="areaEffect" value="firearea"/>
</attack>
<attack name="firefield" interval="2000" chance="12" range="7" radius="1" target="1">
<attribute key="shootEffect" value="fire"/>
</attack>
<attack name="energy" interval="1000" chance="12" length="9" spread="0" min="-300" max="-467">
<attribute key="areaEffect" value="purpleenergy"/>
</attack>
</attacks>
<defenses armor="55" defense="55">
<defense name="healing" interval="2000" chance="15" min="90" max="150">
<attribute key="areaEffect" value="blueshimmer"/>
</defense>
</defenses>
<elements>
<element physicalPercent="25"/>
<element energyPercent="80"/>
<element earthPercent="80"/>
<element icePercent="-15"/>
<element holyPercent="-15"/>
<element deathPercent="20"/>
</elements>
<immunities>
<immunity physical="0"/>
<immunity energy="0"/>
<immunity fire="1"/>
<immunity poison="0"/>
<immunity lifedrain="1"/>
<immunity paralyze="1"/>
<immunity outfit="1"/>
<immunity drunk="1"/>
<immunity invisible="1"/>
</immunities>
<summons maxSummons="1">
<summon name="fire elemental" interval="1000" chance="6"/>
</summons>
<voices interval="5000" chance="10">
<voice sentence="MUHAHAHAHA!" yell="1"/>
<voice sentence="I SMELL FEEEEEAAAR!" yell="1"/>
<voice sentence="CHAMEK ATH UTHUL ARAK!" yell="1"/>
<voice sentence="Your resistance is futile!"/>
<voice sentence="Your soul will be mine!" yell="0"/>
</voices>
<loot>
<item id="2148" countmax="100" chance1="100000" chancemax="0"/> -- gold coins
<item id="2148" countmax="25" chance1="100000" chancemax="0"/> -- gold coins
<item id="2393" chance="2300"/> --giantsword
<item id="2514" chance="1200"/> --mastermind shield
<item id="2432" chance="2100"/> --fire axe
<item id="2472" chance="1300"/> --magic plate armor
<item id="5906" countmax="1" chance="1000"/> -- demon dust
<item id="5954" countmax="1" chance="1000"/> -- demon horn
<item id="2164" chance="900"/> --might ring
<item id="2176" chance="3000"/> --orb
<item id="1982" chance="1300"/> --purpel tome
<item id="2165" chance="1400"/> --stealth ring
<item id="1987" chance="100000">
<inside>
<item id="2214" chance="500"/> --ring of healing
<item id="2396" chance="600"/> --ice rapier
<item id="2179" chance="1100"/> --golden ring
<item id="2795" countmax="6" chance="20000"/>
<item id="2678" countmax="3" chance1="10000" chancemax="0"/>
<item id="2148" countmax="100" chance1="100000" chancemax="0"/> -- gold coin
<item id="2151" countmax="4" chance1="4000" chancemax="0"/>
<item id="2462" chance="1200"/> --devil helmet
<item id="2149" countmax="3" chance1="11000" chancemax="0"/>
<item id="2171" chance="800"/> --platinum amulet
<item id="2387" chance="20000"/> --double axe
<item id="2470" chance="1400"/> --golden legs
<item id="7382" chance="900"/> -- Demonrage Sword
<item id="7393" chance="1400"/> -- Demon Trophy
<item id="2520" chance="2400"/> --demon shield
<item id="2418" chance="1500"/> --golden sickle
<item id="2377" chance="3333"/> --two-handed sword
</inside>
</item>
</loot>
</monster> |
Krok 3: Edytowanie imienia potwora oraz doswiadczenia za zabicie go.
Kod: |
<monster name="Demon" nameDescription="a demon" race="fire" experience="6000" speed="310" manacost="10000"> <health now="8200" max="8200"/> <look type="35" corpse="5995"/> <targetchange interval="5000" chance="8"/>
|
<monster name="Demon" nameDescription="a demon"
Tam gdzie pisze "monster name" wpisujemy jak ma sie nazywac potwòr a tam gdzie "nameDescription" wpisujesmy nazwe jak bedzie nam wyswietlac go np:
You see a Demon albo You see an Ape itd.
race="fire" experience="6000" speed="310"
w polu "race" mozemy wpisac jaka grafika bedzie jak hitniemy potwora, opcje dostepne to:
Undead - Fire - Blood - Venom
w polu "experience" to jest doswiadczenie ktore dostajemy zabijajac potwora. TO NIE OBEJMUJE EXPRATE czyli np
experience="3000" a exp rate to 3 to bedzie 3000x3 = 9000
w polu "speed" wspisujemy predkosc potwora, 220 to predkosc dla lvl 8
<look type="35" corpse="5995"/> <targetchange interval="5000" chance="8"/>
Tutaj sa pola jak demon wyglada: 35 jest typowy dla zwyklego czerwonego demona. Pole "corpse" oznacza w co zamieni sie owy potwòr jesli zginie.
Targetchange to jak czesto potwòr moze sie przerzucic na innego gracza (lol..) 5000 to 5 sekund to znaczy
co kazde 5 sekund jest szansa na zmiane celu (szansa wynosi 8/100.)
Krok 4: Flagi
Kod: |
<flags>
<flag summonable="0"/>
<flag attackable="1"/>
<flag hostile="1"/>
<flag illusionable="0"/>
<flag convinceable="0"/>
<flag pushable="0"/>
<flag canpushitems="1"/>
<flag canpushcreatures="1"/>
<flag targetdistance="1"/>
<flag staticattack="90"/>
<flag runonhealth="0"/>
</flags>
|
Summoneable - to znaczy czy potwòòr moze zostac zsummonowany
Attackble - czy potwòr moze byc atakowany
Hostile - czy potwòr atakuje ludzi
Illusionable - czy mozna sie w niego zamienic : utevo res ina (nie jestem pewny)
Target distance - Z ilu kratek moze cie zaatakowac
Staticattack - jak bedzie czesto sie poruszac jak atakuje przyklad: 10 nigdy nie bedzie stal w miejscu, 100 nie bedzie w ogole sie ruszal jak atakuje
Krok 5: Ataki
Kod: |
<attack name="melee" interval="2000" skill="105" attack="100"/>
<attack name="manadrain" interval="2000" chance="13" range="7" min="0" max="-110">
<attribute key="shootEffect" value="suddendeath"/>
</attack>
<attack name="fire" interval="1000" chance="15" range="7" radius="7" target="1" min="-150" max="-250">
<attribute key="shootEffect" value="fire"/>
<attribute key="areaEffect" value="firearea"/>
</attack>
|
<attack name="melee" interval="2000" skill="105" attack="100"/>
Attack name - to oznacza ze atak bedzie reczny
Interval - Jak czesto bedzie ten atak (1000Ms = 1 Sekunda)
Skill - odpowiada za czestosc trafiania hita (no mniej wiecej)
Attack - no poprostu odpowiada za obrazenia (cos jak bron u knighta)
Jak masz Skill na 100 i Attack na 100 to bedzie hitac po okolo 500
<attack name="fire" interval="1000" chance="15" range="7" radius="7" target="1" min="-150" max="-250">
<attribute key="shootEffect" value="fire"/>
<attribute key="areaEffect" value="firearea"/>
Czas zeby zrobic trudniejsze ataki
Tutaj mozesz zaliczac szanse, odleglosc, cel, czestotliwosc, minimalne obrazenia, maksymalne obrazenia, dlugosc, rozpietosc i tak dalej.
Dobra zacznijmy:
Chance - to szansa na oddanie ataku po odstepie(interval)
interval="1000" chance="15"
oznacza ze co 1000Ms (1s) jest szansa 15% na oddanie ataku.
range="7" radius="7" target="1" min="-150" max="-250">
Range - To znaczy z ilu kratek potwòr moze zaatakowac tym atakiem.
Radius - wielkosc ataku (rozpietosc)
1-- pojedyncza kratka
2-- jak runa Explosion
3-- jak Exori
4-- jak Fireball
5-- Jak GFB
6-- wieksze od GFB
7-- jak UE
Target -- Jezeli jest ustawione na 1 to wielkosc ataku jest liczona od celu a jezeli na 0 to od potwora
Min-- Minimalne obrazenia
Max-- Maksymalne obrazenia
<attribute key="shootEffect" value="fire"/>
<attribute key="areaEffect" value="firearea"/>
ShootEffect -- Jak attak wyglada podczas rozpoczecia (CONST_ANI w global.lua)
AreaEffect -- Czy wyglada jak pojedyncze kulki czy jak promien (CONST_ME w global.lua)
Krok 6: Elementy
Kod: |
<elements>
<element physicalPercent="25"/>
<element energyPercent="80"/>
<element earthPercent="80"/>
<element icePercent="-15"/>
<element holyPercent="-15"/>
<element deathPercent="20"/>
</elements>
|
Tutaj mozesz uzyc jakie ataki zostana zredukowane i o ile %
Przyklad:
Jezeli uzyjesz liczby minusowej to znaczy podatnosc na dany atak
Krok 7: Summony
Kod: |
<summons maxSummons="1">
<summon name="fire elemental" interval="1000" chance="6"/>
</summons>
|
maxSummons - to znaczy ile summonòw moze zrobic demon
Summon name - nazwa summona
Interval and chance - jak interval jest ustawiony na 1000 a change na 6 to znaczy ze co 1000MS (1 s) demon ma 6% szanse na zsummonowanie fire elementala
Krok 8: Loot
Kod: |
<item id="2393" chance="2300"/> --giantsword
<item id="2514" chance="1200"/> --mastermind shield
<item id="2432" chance="2100"/> --fire axe
<item id="2472" chance="1300"/> --magic plate armor
<item id="5906" countmax="1" chance="1000"/> -- demon dust
<item id="5954" countmax="1" chance="1000"/> -- demon horn
|
Tutaj mozemy ustawic co i jaka jest szansa na to
Ustawianie Chance:
-- 100000 znaczy 100% ze wypadnie dany item
-- 50000 50%
-- 15000 15% i tak dalej
Krok 9: Zapisz potwora i dodaj go do monsters.xml w ots/data/monsters
w monsters.xml zobaczysz cos takiego
Kod: | <monster name="Amazon" file="amazon.xml"/>
<monster name="Valkyrie" file="valkyrie.xml"/> |
zaraz po <monsters> skopiuj 1 linike
Kod: | <monster name="Amazon" file="amazon.xml"/> |
i wklej pod spodem, teraz tylko zmien nazwe potwora i nazwe pliku potwora (uwazaj zeby nie bylo literòwek) i bedzie wszystko dobrze dzialac.
[link widoczny dla zalogowanych] - link do oryginalnego(po angielsku) artykulu
Tlumaczenie by vortexo.
Poprawki by Clawien.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez vortexo dnia Wto 14:40, 23 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zły
Vip
Dołączył: 27 Sie 2008
Posty: 444
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Z Piekła
|
Wysłany: Wto 13:23, 23 Gru 2008 Temat postu: |
|
No fajnie, fajnie.
Ładnie sobie poradziłeś ^^
Ja sam osobiście nie byłem pewien co do kilku flag i już ok będzie.
Ale poradnik ok
Dałbym Ci punkt Pomógł, ale to nie mój temat
BTW jakbyś robił kiedyś jakieś tłumaczenie to możesz coś z lua. NPC,spelle itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Clawien
Barsawia Team - Mapper
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Czeladź
|
Wysłany: Wto 14:13, 23 Gru 2008 Temat postu: |
|
Cytat: | Skill - Nie wiem ocb tutaj
Attack - Tutaj tez nie wiem ale jak masz Skill na 100 i Attack na 100 to bedzie hitac po okolo 500 |
skill - odpowiada za czestosc trafiania hita (no mniej wiecej)
atak - no poprostu odpowiada za obrazenia (cos jak bron u knighta)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
vortexo
Vip
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 14:35, 23 Gru 2008 Temat postu: |
|
no juz poprawiam, ale ja to tylko tlumaczylem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|